script src='https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.5.2/jquery.min.js'/>
" I let them think what they want. If they care enough to bother with what I do, then I'm already better than them. " - Marilyn Monroe

perjantai 27. tammikuuta 2012

treenaaminen

Täällä mä istuskelen töissä pari tuntia tekemättä mitään, kun hoitotyttö nukkuu päikkäreitä tossa vieressä.
Päätin tulla vähäksi aikaa koneelle, tsekkaamaan uudet blogitekstit ja kattelee vähän vaatteita netistä.
Ja kyllä, työnantajani sanoi että hänelle käy että olen netissä sen aikaa, koska mitäs mä tässä muutakaa tekisin. :)

Multa on kyselty tosi paljon tästä mun kuntoilusta ja nytpä kerron teille siitä.

Taustatietoa
Kaikki alkoi ennen joulua jo, kun huomasin etten viihdy kropassani (ei sillä että olisin joskus viihtynyt..) ja että muutaman kilon voisin pudottaa.
Samaan aikaan sain paljon kommentteja blogiin siitä kuinka läski olen ja kuinka paljon olen lihonnut. Ihmiset vertaa mua sihen tyttöön, joka olin 8lk. Kai mä sillon olin vähän pienempi kokonen mutta olin myös nuorempi ja en ollut kehittynyt vielä "aikuiseksi" asti kropassani, eli esim. lantio ei ollut vielä leventynyt niinkuin naisilla useimmiten tapahtuu.

Oon kuitenkin vuosien varrella saanut kiloja lisää, joka ei sinänsä haittaa, koska oon aina ollut normaalipainonen. Oon kuitenkin aina halunnut olla kiinteämpi.

Syöminen
Syömisen suhteen oon aina ollut nirso, mutta nirsouteni on pahentunut tän vuoden aikana tosi paljon ja en syö/juo oikeestaan ollenkaan: ranskalaisia, lohkoperunoita (paitsi ite tehtyjä), lihaa jos siinä on mun mielestä jotain ällöä, jauheesta tehtyä perunamuusia, valmisruokia, limua, karkkia (paitsi suklaa), tiivistemehuja yms...

Joskus harvoin saatan syödä/juoda noita, mutta oikeesti harvoin ja sekin riippuu ihan tuotteen "laadusta". Tiedän, olen nirso. En haluais olla.
Mutta tää ei tarkota sitä, ettenkö kaverilla, sukulaisilla tai Roopella näitä söisi/joisi, en mä nyt ala nirsoilemaan vieraissa paikoissa, mutta siis kotona oon nirso ja yleensä ostan ja teen itse ruokani.
(ja Sari tai muut jotka luette tän, ei tarvii alkaa nyt mun takii sit mitään erikoista väsää! :D)

Nykyään oon vähentänyt hiilareiden syömistä ja jättänyt herkkujen syömiset yhteen päivään viikossa.

Liikkuminen ja treenaaminen
Oon aina liikkunut paljon ja nyt vielä kun aloin vuosi sitten seurustelemaan Roopen kanssa, niin ollaan yhdessä käyty pitkillä kävelylenkeillä.
Joulunalla kävin jo uimassa kerran viikossa ja kävelyillä, mutta nyt tän kuukauden aikana oon yleensä päivässä liikkunut sen 7km. Päivässä tulee kuitenkin käveltyä paikasta toiseen, iltalenkit +työmatkat.

Oon myös käynyt nyt salilla ja yleensä sen jälkeen uimassa.
Salilla yleensä aloitan polkemalla 10min kuntopyörällä, jonka jälkeen oon saanut hyvän lämmön päälle ja siirryn soutulaitteeseen tai johonkin muuhun. Mulla ei oo mitään määrättyä treeniä, vaan teen sen verran miltä tuntuu.
Yleensä teen salilla:
vatsarutistuksia n. 160-200 eli 40x4 tai 40x5
sivuvatsat, sivuvatsalaitteella (en tiedä oikeeta nimeä) ja teen yleensä 20x2 kummallekkin puolelle.
Sähköisellä jalkaprässillä 20x4
näiden lisäksi teen selkälihaslaitteella, kahdella muulla jalkalihaslaitteella (toinen ottaa pakaroihin reisiin ja toinen sisäreisiin, muistaakseni) ja pikkupainoilla treenaan käsiä.
ja juoksen vielä lopuksi vähäsen.

Mun treeni ei ehkä oo oikeenlainen, mutta se sopii mulle ja thats it. Ja joo tiedän myös sen, että oikeesti kai pitäis treenaa yhtenä päivänä jalat, toisena vatsa, kolmantena selkä yms.. ja en nyt aina treenaakkaan noita kaikkia yhtenä päivänä, mutta kuitenkin. :)

Kesään mennessä haluan tuntee oloni paremmaksi ja semmoseksi että viihdyn kropassani.
Haluan myös laihtuu muutaman kilon. Tää ei kuitenkaan oo mikään "kesäkuntoon 2012" -juttu, vaan elämäntaparemontti.

Toivottavasti tajusitte tästä jotain. :)



13 kommenttia:

  1. toi sun treeni on muuten oikeanlainen, mutta sun pitää tehä PALJON pienempiä sarjoja, aluks 12x3 ja sen jälkeen vähentää 6-8x3 sarjoja, ne on paljon tehokkaampia kun liian pitkäkestoset sarjat :) tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. matkit sitä kiaa tosi paljon ehkä iha huomaamattas

    VastaaPoista
  3. Ano: ootko vitun tyhmä vai etkö osaa lukee? Multa on PYYDETTY postausta mun kuntoilusta tosi useaan otteeseen. Että lueppa teksti alusta asti ja enemmän mun blogia jotta tietäisit että oon kuntoillu jo yli kuukauden. Että menee hermo tommosiin jotka luulee tietävänsä :)

    VastaaPoista
  4. Tarkotitko anoo? Joo en tosiaan tiedä -.- :D

    VastaaPoista
  5. Hienoo että ite oot saanu motivoituu ittes! Ite tässä puolenvuoden aikana oon laihtunu -10kg ja kiinteytyny siinä samalla ihan hirveesti! Viellä pitäis laihtua/kiinteytyä joku 5kg niin oon tyytyväinen :) Elämäntapa muutoksella näin onnistuin.
    t. Tuttavasi, älyät kyllä jos näät mut :)

    VastaaPoista
  6. Ohhoh :) hieno juttu! Ois kiva tietää kuka oot!

    VastaaPoista
  7. Huhhuh noi anonyymit, miettikää jos ite kirjottaisitte näin avointa tekstiä ja miltä tuntuis lukea tollasia kommentteja kun te heitätte?
    valoja päälle..
    Toivottavasti tää sun projekti edistyy hyvin:)

    VastaaPoista
  8. hahaha mitä vittua toi yks selittää et matkit kiian blogia? ensinäkin sä oot alottanu ton treenaamisen ennen kiiaa, haha ainaki tän blogin perusteella sulla on enemmä juttua treenaamisesta ku kiian blogissa joka aloitti vasta äsken lukemani perusteella?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii no, en osaa sanoa. koska tosiaan oon alottanu treenaamisen aikoja sitte. Mutta ehkä joka asia jonka teen on matkimista -.-

      Poista
  9. Blomster: Kiitos :) nii en tiiä miten kyllä matkin...

    VastaaPoista
  10. ei oo kyl eka kerta ku on lähes kIan (yhellä iillä) tapanen postaus.. ainaki saman tapasii kuvii käytät postauksissa ja banneri vaihtuu aika samaan tahtiin ku kIalla =)) mut tosiaan,ehkä se tapahtuu huomaamatta !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin tosta sun kommentista tuli semmonen fiilis, että luet tasan mun ja kian blogia ja luet niitä vertailun vuoksi. Jos lukisit enemmän blogeja, huomaisit että noin 99% bloggaajista käyttää melko usein weheartit.com kuvia, kuten kia ja minäkin.
      Toi bannerijuttu.. Mä oon vaihdellu banneria noin kerran kuussa melkeenpä siitä asti kun aloin blogia pitämään, mutta nyt parin kuukauden aikana useammin koska oon kyllästynyt aina kattomaan samaa banneria.

      Ja mitä vittua "ehkä se tapahtuu huomaamatta" ööö mulla ei oo mitään kianmatkimisongelmaa joka tapahtuu huomaamatta, meillä vaan sattuu olemaan joskus samantyylisiä postauksia, mutta vittu kumpikaan ei matki kumpaakaan.

      Joten, lopeta mun blogin lukeminen jos et tee sitä minkään muun vuoksi kun vertailun.

      Poista

Voit kysyä tai kehua, kritisoida tai olla eri mieltä. Kommentit ovat aina tervetulleita! :)